Tuesday, April 15, 2008

زییایی

به نظر شما چرا انسان در برابر زیبایی اینقدر ضعیف است؟ با اینکه طعبیت نمونه های متفاوتی از تضادها اعم از زشتی و زیبایی به نمایش گذاشته است. به نظر شما زیبایی چه معنایی دارد؟ با اینکه تلاش های زیادی حتی از منظر فلسفی برای ارائه تعریف از زیبایی شده است اما هنوز بشر زیبایی را در سطح مادی بیشتر می پسندد. البته باید بگویم در هر فرهنگی این سطح متفاوت تعبیر می شود. علت نوشتن این مطلب این است که همین الان گربه سیاه همسایه که یک چشم است از میان چمن های آفتاب زده حیاط به پشت پنجره اتاق من آمده است و به در چنگ می زند تا نوازشی عیشش را کامل کند. اما من اصلا علاقه ای به باز کردن در برایش ندارم چون صادقانه بگویم موجود زشتی است. این بیچاره چند دقیقه پیش دید که من با چه علاقه ای قربان صدقه گربه سفید و پشمالوی همسایه می رفتم البته به زبان انگلیسی و حالا با حسودی تمام یک چشمش را دوخته به من و منتطر رفتار عادلانه ایی است. اما من به خودم اجازه می دهم که با تبعیض بر اساس زیبایی منکر التماس هایش شوم

4 Comments:

At Wednesday, April 16, 2008, Anonymous Anonymous said...

سلام
چه صادقانه مي نويسيد و از دل\ لاجرم آنچه از دل برايد بر دل نشيند
منتظر نوشته هاي بيشتر از شما هستم
يا حق

 
At Saturday, April 19, 2008, Blogger Mostafa said...

طفلی گربه سیاهه!
منم یه سگی دیدم که تو سیرک بالای هزار نفر براش کف می زدن ولی بیچاره سگ ما که هر کی می بینتش فرار می کنه! با اینکه اونقدر مهربونه
در اون مورد هم باید بگم که دنیا پر از نا عدالتیه و فقط کور دلان و متعصبین به افکار و عقاید پوسیده ای چون قسمت و... هستند که می تونن راحت چشماشون و ببندند... متاسفم

 
At Saturday, April 19, 2008, Anonymous Anonymous said...

البته این تبعیض بین زشتی و زیبایی بیشتر در ایرانی ها وجود داره تا سایر افراد دنیا.تو کشورهای دیگه میشه یه دختر بلوند و خوش هیکل رو در کنار یه پسر سیاه و زشت دید و همین طور یه دختر زشت رو در کنار یه پسر خوش قیافه. متاسفانه این ما ایرانی ها هستیم که همه چیز رو فقط ظاهری می بینیم و شاید این خودش بزرگترین دلیل عقب موندگی مون باشه.

 
At Tuesday, May 13, 2008, Anonymous Anonymous said...

زيبايي و كمال گرايي از اساسي ترين الزامات زندگي... مثل موتوري هستش كه ما رو رو به جلو مي بره ... سعي مي كنيم كاملتر و زيباتر بشيم...
ولي خوب دنيا بر اساس عدالت نيست... بر اساس قانون جنگل ! قوي زنده مي مونه !

 

Post a Comment

<< Home