Monday, January 14, 2008

اگر می شود به جای نذری لباس گرم به کودکان بدهید

همه از موج برف و سرمای کم سابقه ای که ایران را فراگرفته، حرف می زنند. بعضی به تدابیر مسئولین ایراد می گیرند و بعضی هم تقدیر می کنند. ای کاش مردم به ابتکارات همیشگی خودشان بیشتر از دولت در این شرایط اعتماد می کردند و از روش های بسیج اجتماعی برای مقابله با مشکلات ناشی از برف و سرما استفاده می کردند. این خیلی بد است که ما همیشه منتظر دولت هستیم تا مشکلاتمان را حل کند. نمی دانم آیا سازمان های غیر دولتی یا خیریه ها در این زمینه کاری می کنند اما فکر می کنم حالا که محرم است اگر جوانان به جای سینه زدن برف پارو کنند یا به کمک خانواده هایی که با سرما دست و پنجه نرم می کنند بروند به خدا بیشتر ثواب می کنند. ای کاش آنهایی که نذری های کلان می دادند برای خانواده های بی بضاعت وسایل گرمایشی تهیه می کردند. ای کاش به جای حجله بستن و علم و آذین و گرم کردن هیات های محله به کودکان فقیر لباس گرم می دادند. احساس من این است که کمک به انسان های نیازمند بیشتر مورد قبول خداست. ای کاش روحانیون مردم را به مشارکت بیشتر در مقابله با سرما به جای مشارکت در مراسم های پر خرج عزاداری تشویق کنند. من اهل هیات رفتن نیستم اما اگر ایران بودم حتما می رفتم با هیات ها یا مساجد حرف می زدم .ای کاش کسی که هیاتی است وب لاگ می خواند و حرف های من به دلش می نشست. باور کنید امام حسین کمک به بندگان خدا را بیشتر می پسندد. من حتی می توانم لبخندش را مجسم کنم وقتی که می بیند کسانی که دوستش دارند به هوای او به سایرین کمک می کنند

1 Comments:

At Tuesday, January 15, 2008, Anonymous Anonymous said...

be name khodaye mehraban
in matlab khaily khob va beja bod.
tashakor.

 

Post a Comment

<< Home