Thursday, August 16, 2007

کشتار برای دعا





قبلا در همین وب لاگ از سنگسار بیرحمانه دعا ,عکس وسط, دختر فرقه یزیدی که به جرم عاشق شدن مسلمانی کشته شد گفته بودم. دیروز خبر انفجار چهار بمب در دو روستای یزیدی ها در نزدیکی شهر موصل عراق که حداقل پانصد کشته و مجروح به جا گذاشت در صدر اخبار جهان قرار گرفت. خبرگزاری ها می گویند که این کشتار، در پی اختلافات فرقه ای ناشی از سنگسار کردن دعا بوده است. می گویند القاعده نقش اساسی در این حمله داشته است اما من فکر می کنم اگر جهل این فرقه موجب سنگسار وحشیانه دختر بی گناه نمی شد آیا القاعده با هر سازمان تروریستی دیگر می توانست از آن به این صورت نفرت انگیز بهره برداری کند. قبلا اعلام شده بود كه القا عده در حمايت از مسلمانان و انتقام " شهادت " دعا، حداقل پانصد یزدی را سر خواهد برید. من مانده ام چرا سران این فرقه بعد از این اخبار خود قاتلان دعا را مجازات نکردند که خشم مسلمانان منطقه آرام تر شود و القاعده نتواند صدها زن و کودک را به کام مرگ بکشاند. البته بگویم که بمب گذاری تروریستی به هیچ شکل قابل دفاع نیست نکته من این است که اگر سران فرقه های مذهبی عراق کمی هوشیار تر عمل کنند سازمان های تروریستی مثل القاعده کمتر فرصت بهره برداری پیدا می کنند

جالب است بدانید بعد از خواندن این خبر درباره فرقه یزیدی در اینترنت جستجو کردم . به طور خلاصه فهمیدم که مسلمانان معتقد هستند اعضای این فرقه شیطان پرست هستند چون یزیدی ها اعتقاد دارند شیطان ملک مقدس (طاووسی که در عکس می بینید) است. در توضیح ویکی پدیا آمده است که یزیدی ها اعتقاد دارند که ملک طاووس «شیطان» از دستور ایزدی برای سجده آدم سر میپیچد و از همان زمان سر به شورش می‌گذارد، شورشی که تا روز حشر ادامه خواهد داشت . یزیدیان آن را شورشی بر حق و از روی حکمت خداوند می‌دانند و شیطان را لعن نمی‌کنند و معتقدند که در آخرالزمان او مشمول لطف و بخشش پروردگار خواهد گشت . مسلمانان اعتقاد دارند که منسوب به یزید بن معاویه هستند ولی خود یزیدی ها بر آنند که موسس این دین را شاهد بن جراح فرزند منحصر به فرد آدم می دانند . می گویند یزید بن معاویه از اسلام برگشت و به این دین گروید از این رو یزید را مظهر دومین ملک از ملائک سبعه خود می شمارند

6 Comments:

At Sunday, August 19, 2007, Anonymous Anonymous said...

اين فرقه در مجلس عراق هم نماينده دارند و وقتي آقاي حکيم در مجلس صحبتهاي خودش را با اعوذ بالله من الشيطان الرجيم شروع کرده بود اعتراض کردند و از اون به بعد قرار شده کسي اين جمله را در مجلس نگه

 
At Monday, August 20, 2007, Blogger Sahar Maranlou said...

این خیلی جالب است. نشنیده بودم. آیا منبع خبر را می دانید ؟

 
At Monday, August 20, 2007, Anonymous Anonymous said...

منبع خبر شفاهی است. یکی از اساتید که در آنجا قبلا تحصیل میکرده و الآن هم مرتبط با آنجاست
جالب است بدانید که نام این فرقه در قانون اساسی عاق هم به عنوان یک مذهب رسمی آمده است

 
At Monday, August 20, 2007, Anonymous Anonymous said...

قانون اساسی عراق متن عربیhttp://ar.wikisource.org/wiki/%D8%A7%D9%84%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1_%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82%D9%8A
ماده 2 را ملاحظه کنید البته با نام ایزدیین

 
At Thursday, September 13, 2007, Anonymous Anonymous said...

سلام
خانم دکتر خوبی شما
من بعد از کلی دوندگی توانستم این فیلم را ببینم
با وجود اینکه بارها در صحنه اعدام وقصاص و قطع ید حضور فعال داشتم اما این فیلم توحش هست نه اجرای سنگسار الان که این مطلب را مینویسم و تصاویر فیلم در ذهنم می گذرد حالت بدی دست میدهدکه
................

 
At Saturday, November 24, 2007, Anonymous Anonymous said...

با سلام
از خواندن این نوشته بسیار متاثر شدم.

 

Post a Comment

<< Home