Wednesday, July 18, 2007

به اسم اعتراف

سه شنبه سایت اینترنتی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ایران با انتشار اطلاعیه ای با آرم وزارت اطلاعات زمان پخش "اعتراقات هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش" را آگهی کرد. پیش آگهی دو برنامه ای که قرار است تحت عنوان به نام دموکراسی از شبکه یک تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شود اسفندیاری را نشان می دهد که به اقداماتی علیه جمهوری اسلامی اعتراف می کند و تاجبخش هم اعتراف می کند که بنیاد آمریکایی سوروس علیه اسلام اقدام کرده است
از دیدگاه حقوقی آشكار كردن نام، ‌تصوير و نوع اتهام متهمان، ‌تنها پس از صدور رأي محكوميت قطعي آنان ممكن است و در شرايطي كه اين افراد، هنوز در مرحله مقدماتي است ، ‌پخش فيلم اعترافات قانوني نيست. در عین حال،استناد قضایی به اعترافاتی را که ممکن است تحت فشار کسب شده باشد کاملا مردود است و هر گونه اظهارات بدون دسترسی به وکيل مدافع، مشروعیت ندارد

6 Comments:

At Friday, July 20, 2007, Anonymous Anonymous said...

حرف شما صحيح است اما به شرطي که خود متهم حاضر به اين کار نشود و ادعاي وزارت اطلاعات و صدا و سيما اين است که خود اين افراد حاضر به اين کار شده اند.

 
At Sunday, July 22, 2007, Blogger Sahar Maranlou said...

aghar vaeghan khoode afrad hazer shodehand chera annha ra dar lebase zendani neshan nadadand, in ha 4 mah ast ke dar selole enferadi hastand, va be vakil ya khanevadehashan tamas nadarand, shoma beghooeed dome khoros ra bavar konim ya ghasame hazrate abbas ra ?

 
At Tuesday, July 24, 2007, Anonymous Anonymous said...

ربط لباس زندانی نپوشیدن را با آمادگی خود این افراد برای اعتراف نفهمیدم. توضیح بیشتری بدهید.
نهایتا اگر حرف شما را قبول کنیم عنوان مجرمانه عمل صدا و سیما افتراست که نیاز به شاکی خصوصی دارد و هنوز شکایتی از سوی این افراد اعلام نشده تا صدا و سیما بخواهد ادعای خود را ثابت کند. هر چند میدانم که میگویید به این افراد حق شکایت کردن هم نمی دهند ولی قبول کنید باور کردنش سخت است.
ضمنا این چندمین بار است که چنین اتفاق هایی برای این گونه افراد می افتد. نمیدانم چرا همه این گونه افراد این طور اظهار ندامت میکنند. اگر عمل خود را درست مدانند و در راستای صلح جهانی یک کم مثل خیلی هایی که تا آخر سر حرف و آرمانهای خود ایستادند باشند. از این افرادکم نبودند.

 
At Monday, July 30, 2007, Anonymous Anonymous said...

شما از کجا مطمئن هستید که این افراد از کرده خود پشیمان نشده و جبران مافات نمیکنند

 
At Monday, July 30, 2007, Blogger Sahar Maranlou said...

Man az chizi motmane nistam, faghat in bardasht e zehni ra daram ke hich kodam az chizhaee ke ghoftand jorm nabood, vaghti kari mojremane nist chetor mitavan az anjamash pahiman bood,

 
At Monday, August 06, 2007, Anonymous Anonymous said...

اگر آنچه گفتند جرم نبود پس چرا میگویید تحت تاثیر شکنجه های روانی و امثال آن بوده؟ و اگر جرم نبوده صدا و سیما چرا پخش کرده؟

 

Post a Comment

<< Home