Wednesday, July 02, 2008

فرنگ

وقتی وب لاگ فارسی می خوانم که دوستان عزیز به اصطلاح خارج نشین می نویسند دلم می گیرد برای حس غربت خوانندگان ایران نشین مخصوصا اگر جوان باشند. از اینکه نویسنده فرنگ رفته کلی پز می دهد از جاهایی که رفته... آدم هایی که دیده... حس هایی که تجربه کرده است و خدا نکند که وب لاگ نویس ما بدتر از من دانشجوی تازه به دوران رسیده ای هم باشد که در آن صورت تمام وب لاگش می شود قاب عکس طلایی افتخارات دانشگاهش. این فخر فروشی مساله جامعه ماست که برخی ها سعی می کنند تمایز خود را بواسطه کلاس و پول و ارتباط و تحصیل و سطح روشنفکری و حتی زیبایی جسمی به سایرین بقبولانند. من که دلم می گیرد برای جوانان ایرانی که این وب لاگ ها را می خوانند و فکر می کنند حتما در فرنگ خبری است. ای کاش ایرانی ها می توانستند به راحتی دنیا گردی کنند آن وقت می دیدند دنیا خیلی بزرگتر از دایره کوچک فخر فروشی بعضی ها ست. دلم می گیرد برای اینکه جزیره ای شدیم که در آن آدم ها به سختی می توانند تجربه دیدن جزیره های دیگر را داشته باشند. خدا را شکرکه حتی اگر پولش هم باشد پاسپورت ایرانی فقط به درد سه تا چهار کشور دنیا می خورد وگرنه برای دنیا دیدن ایرانی بینوا باید در شلاق خانه تبعیض آمیز سفارت خانه های خارجی تحقیر شود

7 Comments:

At Friday, July 04, 2008, Anonymous Anonymous said...

:(
یه سوالی ! چند درصد مردم عوام هستن؟
و برای عوام چه چیزایی مهم؟ ظاهر؟ یه مدرک بیسوادی از یه دانشگاه؟
به حال خودشون بزارشون...
قرار نیست عوض بشن

 
At Saturday, July 05, 2008, Anonymous Anonymous said...

سحر جون؛
مشكل ما ايراني ها خودباختگي و داشتن دنياي محدود و كوچيكه ... متاسفانه دنياي بعضيها از نوك بيني شون اون ورترنميره...و اينكه جاي ارزشها و ضد ارزشها تو جامعه ما عوض شده!

سربلند و شاد باشيد

 
At Sunday, July 06, 2008, Anonymous Anonymous said...

خیلی خوب نوشتی
جزیره و شلاق خانه منو به فکر فرو برد
احساس می کنم خیلی بدبخت و حقیرم...خیلی

 
At Tuesday, August 05, 2008, Anonymous Anonymous said...

سلام خانم مرانلو
خیلی وقته ازتون بی خبرم.امروز خانم یعقوب نژاد حال شما رو از من پرسید و من حال شما رو از نوشته هاتون !
خیلی از پستهای نخونده رو خوندم و دلم باز شد....راستی انشالله که کسالت سرفه های مکررتون رفع شده...سالم و سرحال باشید و ضمنا در تحصیل موفق :)

 
At Wednesday, September 17, 2008, Anonymous Anonymous said...

سحر جان
پز دادن فقط مربوط به ایرانی ها نیست اما ایرانی ها عادت کردند که
به جای تلاش برای رقابت افسانه سرایی
کنند از اونچه که هرگز ندارند
اعتماد به نفس

 
At Wednesday, September 17, 2008, Anonymous Anonymous said...

سحر جان
پز دادن فقط مربوط به ایرانی ها نیست اما ایرانی ها عادت کردند که
به جای تلاش برای رقابت افسانه سرایی
کنند از اونچه که هرگز ندارند
اعتماد به نفس

 
At Wednesday, October 15, 2008, Anonymous Anonymous said...

خانم مرانلوی عزیز
یک دوستی با سرچ آزمون استخدامی سازمان ملل متحد به وبلاگ من رسیده بود و من به وبلاگ شما رسیدم و خیلی دنبال ای میلی گشتم تا به شما ای میل بزنم اما پیدا نکردم بسیار از نوشته هاتون به خصوص پست آخرتان لذت بردم و باید بگم خیلی با شما موافقم
دوست دارم بیشتر با شما آشنا شم هم به خاطر هم رشته بودن و هم به خاطر تفکراتتان.
پیروز باشید
raha.ravasian@gmail.com

 

Post a Comment

<< Home