Sunday, April 08, 2007

ملوانان خبر

پیگیری قصه ملوان ها آن هم با عصبانیت یکی از آزار دهنده ترین اخباری بود که طی چند سال اخیر دنبال کرده ام . اولش که کلی نگران هزینه های بین الملی برای ایران در جریان دستگیری اشان بودم. بعد هم که آزاد شدند، سر و صدای ماشین تبلیغاتی انگلیس و آمریکا اعصابم را بهم ریخت . با اینکه اعترافات شش ملوان که گفتند در ایران تحت فشار روانی بودند خیلی مضحک به نظر می رسید، چون بهر حال کسی که در کشور ثالثی اسیر باشد حتی اگر در هتل پنج ستاره هم به سر برد باز تحت فشار روانی است، کلی رسانه های غربی خصوصا آمریکا و انگلیس خبر سازی کردند. از طرفی طی چند رو اخیر حداقل صد کامنت ر ا که از طرف خوانندگان شبکه هایی مثل بی بی سی، سی ان ان، اسکای نیوز در خصوص آزادی ملوانان گذاشته شده بود را خواندم که به نظرم بسیار نا امید کننده بود. خیلی از آنها گفته بودند که هدیه ایستر را از طرف دولت ایران قبول نمی کنند وقتی قرار است ما با بمب هسته ای همه آنها را مسلمان کنیم یا اینکه ایران از روی ترس ملوانان را آزاده کرده است ... درک تصویری که بخش گسترده ای از غربی ها از ایران و ایرانی دارند بسیار آزار دهنده است. البته کاملا قبول دارم که دولت آقای احمدی نژاد اعتماد بین المللی را از دست داده است یا اینکه ما نتوانستیم تصویر شفاف و امید واری از خودمان به دنیا ارائه کنیم اما تصاویر سیاه و نادرستی که از ملت و دولت ایران برای جهانیان خصوصا کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی ساخته شده است واقعا بیشتر متاثر از سو نیت و سیاسی بازی شبکه های خبری است که به ساز منفعت طلبی دولت هایشان می رقصند . به نظرم ادعای رسانه آزاد بسیار جای شک و شبهه دارد وقتی پیام اصلی رسانه های به اصطلاح آزاد ترویج امپراطوری غربی خصوصا از نوع آمریکایی اش است

2 Comments:

At Sunday, April 08, 2007, Anonymous Anonymous said...

Free press? Independent media? It is a big joke. Make me sick to my stomach to see how they preach hatred toward Iranian people by pure lies and baseless accusations. However, it is a good test to see it for real that they are hostile and bear no good will. Will anyone ever learns from this?

 
At Sunday, April 08, 2007, Anonymous Anonymous said...

آره کامنتها باب دلخواه احمدی نژاد نبود ولی روی هواداران عرب و آفریقایی اش تاثیر مثبت داشته. یه زمانی بنگلادش ازمون دفاع می کرد حالا سومالیایی ها. رسانه هم طبعا باید بیزنس کنه و کمتر کسی می تونه مقابل طعمه میهن پرستی مقاومت کنه. پس اگه روزنامه سان تیتر بزنه دست شونو بستند و چشم بند زدند، انگلیسی ها خیال می کنند جنایت علیه بشریت رخ داده.

 

Post a Comment

<< Home