Sunday, March 04, 2007

زنان دستگیر شدند

همین الان فیروزه مهاجر یک ایمیل زد که همه زنانی که در برابر دادگاه انقلاب تجمع مسالمت آمیز داشتند بازداشت شدند. خانم مهاجر نوشته است این گروه که نزدیک شصت نفر بودند را دو قسمت کردند. یک گروه را سوار مینی بوس کردند و یک سری را داخل یک ون کردند. آنها را ابتدا به پادگان عشرت آباد بردند اما به دلیل کمبود جا قبولشان نکردند و بعد به منکرات در خیابان وزراء که آنها هم همین مساله را عنوان کردند. این نگرانی وجود دارد که تا هشت مارس روز جهانی زن که قرار بود همه در برابر مجلس تحصن داشته باشند، حبسشان کنند. گویا با موبایل آنها نمی شود تماس گرفت.حالا که کلمات فیروزه مهاجر را می خوانم می بینم چرا مهناز افضلی موبایلش را جواب نداد. من امروز جلسه ای داشتم که به هیچ شکل نمی توانستم عوضش کنم بنابراین به تجمع نرفتم . اما نگران آنها بودم. اول به محبوبه عباسقلی زاده زنگ زدم که جواب نداد بعد به مهناز که گفت مینی بوس آمده آنها را ببرد. قرار شد به من خبر بدهد وقتی خبری نشد زنگ زدم که جوابی نداد. آروز می کنم آقایان کمی سیاست به خرج دهند و همین الان آنها را آزاد کنند. من نمی فهمم ضمانت حق آزادی تجمعات در قانون اساسی چیست. این زنان که خشونتی نکردند، حتی شعار ندادند. این زنان فقط می خواستند همبستگی خود را با خواهرانشان که در دادگاه انقلاب منتظر جلسه رسیدگی اشان بودند، نشان دهند. چطور به خانواده متهمان اجازه می دهند در برابر دادگاه منتظر بمانند اما این ها حق ندارند نقش خواهری خود را تمرین کنند
آخرین لیست دستگیرشدگان
نوشین احمدی خراسانی- پروین اردلان- ناهید کشاورز- محبوبه حسین زاده- محبوبه عباسقلی زاده- نیلوفر گلکار- پرستو دوکوهکی- مریم میرزا- مریم حسین خواه- ناهید جعفری- مینو مرتاضی- فاطمه گوارایی- شهلا انتصاری- سوسن طهماسبی- آزاده فرقانی- ژیلا بنی یعقوب- ناهید انتصاری-آسیه امینی- شادی صدر- ساقی لقایی- ساغر لقایی- الناز انصاری- سارا ایمانیان- جلوه جواهری- زارا امجدیان- زینب پیغمبرزاده - نسرین افضلی- مهناز محمدی- سمیه فرید- فریده انتصاری- رضوان مقدم- سارا لقمانی
گزارش یک شاهد عینی
من آنجا بودم
http://www.zananesolh.com/shownews.asp?184

منکرات وزراء
http://www.zananesolh.com/shownews.asp?185

اگه همفکر زنت هستی؛ غلط کردی اومدی اینجا

5 Comments:

At Wednesday, March 07, 2007, Anonymous Anonymous said...

سحر جان سلام،خسته نباشی.امیدوارم که هر چه زودتر دوستان آزاد بشند که جای انها واقعأ در زندان نیست.به
مطلبت لینک دادم.
قربانت سپیده

 
At Wednesday, March 07, 2007, Anonymous Anonymous said...

سحر جان میدونی من مطالب خوبت را همیشه دنبال میکنم حتی اگر یک مدت پیدام نباشه بعد که میام اینجا مطالب قبلی را همه میخونم.از اون داستان قوطی کامپوت مردم از خنده.میگما باور کن سرباز که اون قوطی محتوی سنگها با نامه داخلش بهش رسیده کلی خندیده و روحش شاد شده که با این حساب یک امر مثبت انجام دادی هه هه
در مورد پروژه تشکیل کانون مشاوره قانونی برای افراد کم درامد هم که به دوربان رفته بودی حرکت بسیار مثبتی است و امیدوارم که در ایران این امکان به وجود بیاد.در آلمان هم هم چه نهادی وجود دارد به نام "اطلاعات و مشاوره قانون برای عموم" که دولتی است. قربانت

 
At Thursday, March 08, 2007, Anonymous Anonymous said...

سلام خانم خوبید؟کجایید؟

 
At Thursday, March 08, 2007, Anonymous Anonymous said...

سلام خانم خوبید؟کجایید؟

 
At Thursday, March 08, 2007, Anonymous Anonymous said...

سحر جان
سلام و خسته نباشی از کوششهای این چند مدت اخیر.امیدوارم دوستان دستگیر شده هر چه زدتر آزاد بشوند و فعالیتهایشان را ادامه دهند.با تبریک روز جهانی زن به شما دوست فعال و خوش فکرم.
نی لبک
http://neylabak1.blogspot.com/

 

Post a Comment

<< Home