Thursday, March 10, 2005

تمرکز

از من می پرسیدند که چرا بر یک موضوع تمرکز نمی کنی؟ از این شاخه به آن شاخه پریدن تو را مثل دریایی می کند که کم عمق است.اوایل از اینکه هیجان من آرامش دوستان را به هم می زد عذر خواهی می کردم و قول می دادم که بالاخره یک آدم حسابی متمرکز بشم اما از زمانی که یاد گرفتم با خودم و انتخابهایم که به همان اندازه می توانند منحصر به فرد باشند آشتی کنم پاسخ ساده ای به آنها می دادم که دوستان عزیزنمی توانم در برابر مفاهیم نوین و تازه ایستادگی کنم. واقعا ترجیح می دهم یک دریای کم عمق پهناور، پر تحرک و سخاوتمند باشم تا یک مرداب ایستا، عمیق و بد اخلاق . به نظرم تمرکز بر مفاهیم مورد علاقه به نوعی مطلق انگاری و تعصب ختم می شود که در دراز مدت خلاقیت و پویایی اندیشه را می کشد. باید یاد بگیریم علاوه بر اینکه اتم شناس ، آموزگاز، خطیب ، صتعتگر و... خوبی هستیم نظاره گر خوبی برای دنیای اطرافمان باشیم . وقتی به خوبی گوش دهیم و با اشتیلق نگاه کنیم به خودی خود مفاهیم نوینی را می یابیم

0 Comments:

Post a Comment

<< Home