Saturday, October 29, 2005

!!بخش مستقل

برای اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی که در نوامبر سال جاری در تونس برگزار می شود، از طریق هانی .م. که عضو یکی از سازمان های غیر دولتی ایرانی دارای اعتبار نامه سازمان ملل است، ثبت نام کردم. از آنجایی که پول دولت برای شرکت در فرآیندهای بین المللی به معنی بدهکاری اخلاقی هم علاوه بر وابستگی سازمانی است از خیر هر کمک ملی برای شرکت گذشتم.می خواستم به عنوان یک علاقمند ایرانی به صورت کاملا مستقل از بخش غیر دولتی در اجلاس شرکت کنم. هانی زحمت تهیه نامه معرفی مرا به سفارت تونس هم را کشید با اینکه عضو سازمان مربوطه نبودم. قبل از اینکه نامه به دست من برسد، رئیس سازمان غیر دولتی مذکور که مویی در راه جامعه مدنی ایران سفید کرده است با من تماس گرفت که مطابق آئین نامه جدید ناظر بر سازمان های غیر دولتی شرکت من در اجلاس تونس باید به تایید هیات نظارت مستقردر وزارت کشور برسد. بعد هم آئین نامه را فاکس کرد. یادم افتاد که سالها در فرآیند اصلاح قانون سازمان های غیر دولتی درگیر بودم و دستاورد همه آن تلاش ها قانونی شده است که سازمان های غیر دولتی را نه تنها باور ندارد بلکه درصدد محدودیت و حذف آنهاست تا آنجایی که حتی شرکت یک سازمان غیر دولتی در جلسه آموزشی بین المللی یا اجلاس باید به تایید آقایان برسد. نمی فهمم این چه تعریفی از جامعه مدنی است که همه چیزش باید تحت کنترل بدبینانه دولت باشد اصلا اگر قرار بود دولت نسخه جامعه مدنی را هم بپیچد که اسم جامعه مدنی را بخش مستقل نمی گذاشتند

0 Comments:

Post a Comment

<< Home