Monday, October 30, 2006

موسیقی

خستگی در کردن را با تن سپردن به یک قطعه موسیقی دوست دارم. در چنین مواردی همیشه ترجیع داده ام تا تمام ذهنم پر از صدای موسیقی باشد به جای افکار سردرگردانی که سردرگمم می کنند. چند سالی است که فهمیده ام از ترکیب عرفان موسیقی شرقی با هیجان موسیقی غربی لذت می برم. یک جور رویکرد پست مدرن در موسیقی. به خاطر همین کارهای عمر فاروق تکبیلک هنرمند ترکیه ای را واقعا می پسندم .قطعه دوستت دارم از این موسیقدان محشر است. موسیقی سنتی خودمان اگر با ابتکار همراه باشد متل سوسن دیهیم یا گروه نیاز را دوست دارم وگرنه حوصله ام را سر می برد. برای اینکه به نظرم می شود مولانا را مثلا بدون موسیقی خواند و کلی لذت برد، منظورم این است که لذت بردن از موسیقی سنتی بیشتر وامدار ادبیات فارسی است . همین احساس را نسبت به پیانو دارم. حداکثر تحملم برای شنیدن قطعاتی از پیانو بیشتر ازنیم ساعت نیست، البته یادم است که یک بار 3 ساعت تمام در کلاپ جاز ورشو به قطعات جاز با پیانو هنرمند جوان لهستانی با لذت گوش می کردم که از آمریکا آمده بود و لهستانی ها به او خیلی افتخار می کردند. کارهای جورج وینستن را هم در پیانو می پسندم مخصوصا قطعه نامه و دسامبر ، مو سیقی های عرفانی آسیای جنوبی هم بسیار دلنشین است. مثل کارهای رحمان از هند ...چه خوب که آدمها می توانند با صدا معنا خلق کنند یا معنای صدا را درک کنند. برای من یکی که لذت بردن از موسیقی سرمایه ارزشمندی است که به آن می بالم

5 Comments:

At Wednesday, November 01, 2006, Anonymous Anonymous said...

برای بار اول وب لاگ شما را می خوانم خوب می نویسید

آریا

 
At Saturday, November 04, 2006, Anonymous Anonymous said...

dear sahar,
I am pleased to conect you. my name is maryam & I am working as spanish traslater in semipublic company. now, by reading your blog,I have some question. I would appriciate to answer them:
1. do live in Iran?
2. are oficial clerk of UN?
3. how could you fin this job?
4. what kind of skill dose need this work?

thanks a lot

 
At Saturday, November 04, 2006, Blogger Sahar Maranlou said...

Maryam Jan,

Im working with with some of UN agencies as consultant, you may visit available vacancies at www.undp.org Look at Iran webpage…
Related to the job that you are going to apply you need required skills… relay its context depending from proposal writing skill to trouble-shouting skill

Good luck

 
At Sunday, November 05, 2006, Anonymous Anonymous said...

سحر جان سلام امیدوارم که خوب باشی.کتاب خوب و موسیقی خوبی معرفی کردی که نمیشناختم.در اینترنت گشتم.کتاب خالد حسین به زبان آلمانی هم موجود است که سر فرصت سعی میکنم بخونم.موزیک عمر فاروق را هم گوش دادم بسیار زیبا بود.مرسی از معرفی.سحر جان اگر م.زیک جاز دوست داشته باشی از موزیکهای "ربیح ابو خلیل" شاید خوشت بیاد.تلفیقی از موسیقی جاز و عربی هست.فاید من هم موزیکهای زیبای داره که تلفیقی از موزیک فرهنگهای مختلف است .از اینکه زندگی کاریت این محیط را برات ایجاب میکنه که به کشورهای مختلف سفر کنی و با آدمها و فرهنگهای دیگه آشنا بشی خیلی جالبه و خوشحالم که این موقعیت را داری.عکسهای زیبای از سریلانکا برامون گذاشتی.مرسی.
موفق باشی
سپیده

 
At Monday, November 06, 2006, Anonymous Anonymous said...

سرکار خانم مرانلو
با عرض سلام وارادت
من هرچه خواسم میل شمارو پیدا کنم نشد لاجرم اینجا مزاحم شما شدم
معصومه مشهدی هستم که حدود 3-4 ماه پیش در دفتر کارورزی باشما اشنا شدم
از موسسه راه پو یای زندگی که به زنان خانه دار منطقه تهرانپارس اموزش مسائل جنسی می دادیم اگه لطف کنید به میل ذیل یه میل بزنید من مشروح کارهای موسسه رو برای شما می فرستم
ممنون از لطفتتون
m_mashhady2005@yahoo.com

 

Post a Comment

<< Home