Wednesday, November 22, 2006

شهر فردا، اینترنت و سیاست

امروز یک روزنامه اینترنتی دریافت کردم به اسم شهر فردا.نوشته اند که این رسانه الکترونیک و ارگان ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات سومین دوره شوراهای شهر و روستا است که از 30 آبان ماه 1385 آغاز به کار کرده است. این روزنامه الکترونیک هر روز و در فاصله های زمانی مشخص به روز می شود و هدف اصلی آن انعکاس دیدگاههای اصلاح طلبان درباره مسائل سیاسی و اجتماعی به ویژه انتخابات شوراها در 24آذر ماه 1385 است. شعارشان را دوست داشتم عمل گرایی به جای بنیاد گرایی .فکر کنم اولین بار است که احزاب سیاسی در ایران از روزنامه های اینترنتی برای تببین مقاصد خود استفاده می کنند. ابتکار خوبی است حداقل اش این است که همین چهار تا نصفی حزب سیاسی که داریم، به اینکه چقدر مستقل از حاکمیت هستند کاری ندارم، می توانند با هزینه کمتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. این که مفهوم جامعه اطلاعاتی در سیاست مداران این کشور کارکردی تر می شود اتفاق مبارکی است. یک وقتی مهمترین کارکرد اینترنت برای اهل سیاست آنهم آنهایی که زبان کامپیوتر را می دانستند چت کردن بود. یادم نمی رود یک بار در یکی از وزارت خانه ها با یکی از مقامات جلسه ای داشتم تا طرحی که به وزارت خانه داده بودم را توضیح دهم. مسئول مربوطه به جای گوش کردن به من با کندی دکمه های کیبورد را می زد. گفت ببخشید در حال گفتگوی اینترنتی هستم با یکی از مسئولین من هم پاسخ دادم می فهمم که سرتان خیلی شلوغ است حاج آقا اما خوب است که از اینترنت استفاده می کنید. در بین صحبت چشم های مسئول یک دفعه بر صفحه مانیتور گرد شد. کمی قرمز شد و لبخند کودکانه ای نه به من بلکه به صفحه مانیتور زد. کاملا حضور مرا فراموش کرده بود. وقتی به خودش آمد از من خواست که به توضیحاتم ادامه بدهم. می خواستم با این جمله شروع کنم که وقتی با شخصی که نمی شناسید چت می کنید به او این فرصت را می دهید که به اطلاعات شما در کامپیوترتان دسترسی داشته باشد اما به جای این گفتم اگر اجازه بدهید وقت دیگری مزاحمتان می شوم

0 Comments:

Post a Comment

<< Home