Friday, May 08, 2009

وقتی زن و شوهر ها به هم محرم می شوند



وقتی عکس موسوی و همسرش زهرا رهنورد را در دست هم دیدم و سیل کامنت هایی که از تبلیغاتی بودن این عکس سخن می گفت با خودم فکر کردم که عجب مملکتی داریم که حتی محرمیت زن و شوهر و یا نزدیکی آنها در حد دست گرفتن باعث هیجان افکار عمومی می شود. البته جالب است که اولین تصویر زوجیت یکی از مقامات کشورمان را در حد امروزی (نمی دانم دست گرفتن دیروز هم بوده است) دید. من که برای اولین بار در زندگیم که بیشتر بعد از انقلاب بوده است چشمم به جمال به رخ کشاندن احترام و علاقه بین یک آقای مسئول و خانمش روشن می شد

شاید مردم حق داشته باشند که هیجان زده شوند آن هم در کشوری که حتی در تلویزون و سینما جایی که باید تصویرگر زندگی واقعی مردم باشد زن ها با حجاب کامل شب را تا صبح کنار همسرشان سر می کنند. البته این فقط تقصیر اداره سانسور و به هم ریختگی مرز حریم خصوصی افراد در کشورمان نیست که بیشتر ناشی از فرهنگی است که حتی از دیدن چنین عشوه های غریبی به هیجان می آید. در آن فرهنگ بیشتر دست زن را قبل از ازدواج می گیرند که جای حرمت نوازش را پر می کند و بعد از ازدواج این سنت حسنه روز به روز کمتر و کمتر می شود . در آن فرهنگ این عشوه ها ممکن است به رفتار ضد اخلاق حسنه در عموم تعبیر شود. چنان که سالهایی را به خاطر داریم که نیروی انتظامی دست در دست هم گرفتن را نشانه گناه می دانست و آنها که دست گرفته بودند باید برگه محرمیتشان را آماده در جیب می داشتند. حتی وقتی خبر از قهر دولتی نبود مردم آنقدر چشمشان به ندیدن عادت کرده بود که دیدن آزارشان می دید

حالا این عکس دست در دست خانم و اقای کاندیداتوری ریاست جمهوری هر چه که باشد یا ژست تبلیغاتی یا تکرار عادتی که بین این زن و شوهر وجود دارد یا تقلید از اوباما و همسرش که نزدیکی آنها در رای آوردن کمک بسیاری کرد انشالله که مبارک است به عنوان وقتی که زن و شوهرها بالاخره بعد از انقلاب به هم محرم شدند

6 Comments:

At Friday, May 08, 2009, Anonymous Sasan said...

Evolution is product of two opposing forces, one constantly introduces variation and other one makes variation more common or rare. Evolution in organisms occurs through changes in heritable properties such as eye colour. On the other hand an attribute like eating habit is not heritable properties and can not pass to people’s children and thus not applicable to evolution. However, people’s reaction to foods can be passed on to their children.

Now it is question time:

• Is holding hands (for politicians) a heritable property?
• What would be the natural selection? To make it more common or rare?
• What would be people’s reaction to holding hands in future? Remember their reaction can potentially evolve.

 
At Saturday, May 09, 2009, Anonymous Saeed said...

Salevat befrestin, bandeh khoda haj khanum moosavi az peleha ke dasht miomad pain pash sor khord va haj agha moosavi dastesho gereft. akhe ageh on nagerefte bood mardaye digeh ke doresh hastan ke nemitonestan dastesho begiran (astaghforelah), dar natijeh ba maghz miomad pain. benabarin haj agha moosavi marhamat kardo dastesho gerefto hamechiz be khero khobi tamom shod inshaala va tabarak va taala. dar morede haj khanum obama ghaziye fargh mikone. in bandeh khoda az bachegish ziad zamin mikhord dar natije majboore hamishe dastesho be yejai gir bede hala harchi ke doro baresh bood digeh.
va salam.

 
At Monday, May 11, 2009, Blogger nesa said...

salam site jalebi dari age tonesti ye sari be site ma ham bezan
http://nesahoseiny.blogspot.com/

 
At Monday, May 11, 2009, Blogger nesa said...

azizam ye soali daram mikhastam bedonam chetori mitonam be site taghir barabari ozv besham chon har cheghadar email berestadam javab nadadan mamnon misham komakam koni

 
At Monday, June 08, 2009, Anonymous masoomeh said...

سلام خانم مرانلو
من از دانشجوهای دانشگاه مفید هستم
ازاین که سایت شما رو پیدا کردم خوشحالم
تو اینترنت داشتم دنبال اسکولار شیپ میگشتم به سایت شما برخوردم
همونطور که خود شما هم عنوان کردید بورس گرفتن از یه دانشگاه خوب بدون هزینه برای ما ایرانیا کار سختیه اما من که یه دخترم میخوام این کار سختو تاتش برم
بدلایلی خیلی از زندگی عقب افتادم اما الان همه ی تلاشم این شده که ۲تا پله یکی کنم
در اینجا از شما تقاضا دارم به عنوان یک هم وطن به من کمک کنید تا یه روز من هم شاهد این باشم که در آکسفورد تحصیل میکنم
من در برابر همی سختی های کار هم می ایستم قول میدم
این آدرس ایمیل منه:
ma.kazemiyan@yahoo.com
معصومه از قم

 
At Sunday, December 27, 2009, Blogger Unknown said...

سلام
ولا من دنبال معادل فارسي heritable variation ميگشتم اصلا سر در نمي آرم چرا اينجام؟؟؟

 

Post a Comment

<< Home